موجود بی چهره عجیبی که آدم ها را در کارخانه پورشه دنبال می کند /عکس

امیرمسعود عابدین_ به Sound Acoustic Module (ماژول آکوستیک صدا) پورشه سلام کنید. این ماژول به صورت مخفف SAM نامیده می شود تا با ظاهر انسانمانندش مطابقت داشته باشد. SAM در سال 2015 برای کمک به پورشه در ارزیابی صدای خودروهایش ایجاد شد، فرآیندی که با وقوع انقلاب الکتریکی حیاتی تر می شود. تنظیم دقیق نت اگزوز یک چیز است، اما وقتی موتور احتراق داخلی در پس زمینه صدای ثابتی منتشر نمی کند، انواع صداها به گوش می رسند.

موجود بی چهره عجیبی که آدم ها را در کارخانه پورشه دنبال می کند /عکس

به گزارش آنلاین جو، پورشه برای رفع این مشکل، SAM را ساخته که تمام بخش های مرتبط صوتی را در اختیار دارد. این آدمک، حفره چشم یا بینی ندارد و فقط شامل دو گوش است. هر کدام از گوش ها دارای میکروفون و پیش تقویت کننده مخصوص به خود برای ضبط نویز هستند که به SAM توانایی شنیدن محدوده حداکثر 130 دسی بلی را می دهند. این قابلیت به SAM این امکان را می دهد تا همه چیز را، از کلیک بی صدا روی دکمه ها گرفته تا سیستم های اگزوز، ارزیابی کند.

موجود بی چهره عجیبی که آدم ها را در کارخانه پورشه دنبال می کند /عکس

به گفته دیوید سادووسکی، مهندس آکوستیک پورشه، به جز حسگرهای دیگری که در اختیار کارمندان قرار دارد، این آدمک را در جاهای دیگری از خودرو قرار می دهند تا به جای انسانی دیگر، صداها را ارزیابی کند. SAM هم در آزمایشگاه و هم در جاده استفاده می شود و تقریباً 1930 کیلومتر را در سال طی می کند. این کار بخش مهمی از تلاش پورشه برای حفظ صدا به عنوان جزیی حیاتی در تجربه رانندگی در میان هجوم خودروهای الکتریکی است.

سادوسکی توضیح داد که “موتور الکتریکی به طور طبیعی زمزمه آرامی از خود ساطع می کند؛ به همین دلیل است که مثلاً صدای موتور در تایکان الکتریکی به طور مصنوعی غنی می شود. وظیفه ما در تضمین کیفیت آکوستیک این است که تعیین کنیم آیا صدای عالی پورشه در اینجا ایجاد شده است یا خیر. “

54322

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موجود بی چهره عجیبی که آدم ها را در کارخانه پورشه دنبال می کند /عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موجود بی چهره عجیبی که آدم ها را در کارخانه پورشه دنبال می کند /عکس"، کلیک کنید.