گفتمان سازی و اثربخشی دانشگاه آزاد مسیر توسعه را هموار ساخت

کامرانی:

گفتمان سازی و اثربخشی دانشگاه آزاد مسیر توسعه را هموار ساخت

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان تاکید کرد که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با گفتمان سازی و اثربخشی بیشتر، مسیر توسعه را هموار سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنلاین جو، همایش ملی «صنعت و طبیعت، حکمت و حکمرانی» با هدف رسیدن به توسعه پایدار و حرکت به سمت تمدن سازی نوین اسلامی با حضور استادان، دانشجویان، پژوهشگران و نخبگان علمی برگزار شد.

در این همایش معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی این استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان و جمعی از شخصیت های حقوقی و حقیقی، استادان، دانشجویان و پژوهشگران و به همت معاونت پژوهشی و دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و کانون وکلا ی دادگستری در سالن پروفسور حسابی این دانشگاه حضور داشتند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان در این همایش اظهار کرد: یک درصد جمعیت جهان و هفت درصد منابع طبیعی جهان نیز متعلق به کشور ایران است و جا برای توسعه همه جانبه مهیاست و باید با برنامه ریزی و استراتژی مناسب این مهم جامه عمل بپوشد.

احسان کامرانی با اشاره به نامگذاری حکیمانه همایش ملی «صنعت و طبیعت، حکمت و حکمرانی» افزود: کارایی، شفافیت و مدیریت از مباحث مهمی است که باید به آن اهتمام ورزیده شود و در حکمرانی مورد تاکید و توجه قرار گیرد که دانشگاهیان به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با گفتمان سازی و اثربخشی بیشتر، مسیر توسعه را هموار سازد.

وی افزود: استان هرمزگان به لحاظ جمعیتی از 80 درصد کشور های جهان پرجمعیت تر و از نظر وسعت نیز از 75 درصد کشور ها بزرگ تر است که دو سوم از سواحل مکران در استان هرمزگان و از 76 استان دریایی ایران، 42 درصد خطوط ساحلی و 14 جزیره با کاربری ها متفاوت از 19 جزیره ایرانی متعلق به استان هرمزگان است و تنوع طبیعی در این استان بسیار بالا بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان توضیح داد: به عنوان مثال از 85 در منابع عظیم دریا غافل مانده ایم که در مقایسه با کره جنوبی و ژاپن که به ترتیب از 80 و 75 درصد منابع دریایی بهره می برند بسیار عقب هستیم و نیاز است تا دانشگاه ها به این منابع ورود کنند و ظرفیت های حمل و نقل دریایی، علوم پزشکی و دارویی، مراکز تحقیقات دریایی و … به کار گیرند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گفتمان سازی و اثربخشی دانشگاه آزاد مسیر توسعه را هموار ساخت" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گفتمان سازی و اثربخشی دانشگاه آزاد مسیر توسعه را هموار ساخت"، کلیک کنید.