کشف 1500 میلیارد ستاره سرگردان در جهان اولیه

کشف 1500 میلیارد ستاره سرگردان در جهان اولیه

تلسکوپ فضایی اقلیدس در جست وجوی اخیر خود موفق به کشف 1.5 میلیارد ستاره شده که در خوشه پرسیوس سرگردان هستند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنلاین جو به نقل از اسپیس، تلسکوپ قدرتمند اقلیدس تصاویری از یک میلیارد و 500 میلیون ستاره گرفته است که 240 میلیدن سال نوری از زمین فاصله دارند. این ستاره ها در میان خوشه ای عظیم که متشکل از هزاران کهکشان است و یکی از بزرگترین ساختار های کیهان به شمار می رود قرار دارند.

این ستاره ها که از کهکشان های خود جدا شده اند، فضای بین کهکشان های خوشه پرسیوس را با نور آبی پر می کنند؛ این نور به اصطلاح درون خوشه ای به قدری ضعیف است که هزاران برابر تاریک تر از آسمان شب بر روی زمین است.

اقلیدس با مشاهده این نور درون خوشه ای در خوشه پرسیوس که در فاصله 240 میلیون سال نوری از زمین قرار و جرمی معادل حدود 650 تریلیون خورشید دارد، ممکن است به دانشمندان کمک کند تا درک بهتری از خواستگاه نور ضعیف خوشه های کهکشانی بیابند.

نینا هچ، سرپرست تیم و دانشمند دانشگاه ناتینگهام، در بیانیه ای گفت: ما از توانایی تلسکوپ اقلیدس برای رصد تا این حد مناطق بیرونی خوشه و تشخیص رنگ های ظریف این نور شگفت زده شدیم و اگر بفهمجله آنلاین جوارگان درون خوشه ای از کجا و به چه طریقی شکل گرفته اند، می توان ماده تاریک را ترسیم کرد، تاکنون از طریق مطالعه رنگ ها، درخشندگی و پیکربندی ستارگان، متوجه شدیم که آنها از کهکشان های کوچک سرچشمه گرفته اند. 

ستاره های سرگردان، به طور کلی دارای ویژگی هایی متمایز از ستاره های معمولی هستند. به گفته منجمان آنها به طور مستقل از خوشه های ستاره ای یافت می شوند و ممکن است در اثر تلاطم های فرایند های فیزیکی مختلف از خوشه اصلی جدا شده باشند. این کشف مهم می تواند به درک این موضوع که چگونه سیستم های ستاره ای تشکیل می شوند، رشد می کنند و در نهایت پایان می یابند، کمک کند.

به طور کلی این کشف جدید نشان می دهد که هنوز هم زیبایی های نامعلوم و مرموزی در اعماق فضا وجود دارد؛ این کشف همچنین می تواند به دانشمندان کمک کند تا بهتر درک کنند که چگونه سیاره ها، ستاره ها و خوشه های ستارگان در کیهان شکل می گیرند و تکامل می یابند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کشف 1500 میلیارد ستاره سرگردان در جهان اولیه" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کشف 1500 میلیارد ستاره سرگردان در جهان اولیه"، کلیک کنید.