وجود 35 هزار صنعتگر صنایع دستی دارای مجوز در استان کرمان

وجود 35 هزار صنعتگر صنایع دستی دارای مجوز در استان کرمان

آنلاین جو/کرمان معاون اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان تعداد صنعت گران دارای مجوز از صنایع دستی استان را 35 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 135 رشته صنایع دستی در استان تولید می شود.

اعظم علیخانی عصر امروز 16 خردادماه در نشست خبری به مناسبت هفته صنایع دستی با تشریح شعارهای ایام هفته، از نصب تابلوهای هنرمندان شاخص و پیشکسوت و آثار برتر صنایع دستی استان توسط شهرداری خبر داد.

وی ادامه داد: در هفته صنایع دستی موزه گلیم در سیرجان و چند نمایشگاه و کارگاه افتتاح خواهند شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از افتتاح دو خانه صنایع دستی در شهرستان های فهرج و ریگان در هفته صنایع دستی خبر داد.

وی برپایی نمایشگاه انفرادی در باغ موزه هرندی و دو نمایشگاه دیگر در موزه صنعتی، تجلیل از داوران آنلاین جو اصالت ملی و تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی و … را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

علیخانی برگزاری کارگاه های تولید زنده در بخش های سفال، سرامیک، نساجی سنتی، پته کهن، مصنوعات چوبی و … در موزه صنعتی و باغ موزه هرندی را از برنامه های هفته صنایع دستی در استان کرمان اعلام کرد.

وی از نمایش 420 اثر در حوزه صنایع دستی در موزه صنعتی که 109 مورد آنها دارای آنلاین جو اصالت ملی هستند، خبر داد و گفت: تور کارگاه گردانی صنایع دستی را در هفته جاری خواهیم داشت.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: از سال 1400 تاکنون حدود 10 هزار مجوز تولیدی صادر کرده ایم و 10 خانه صنایع دستی در حال راه اندازی و تجهیز است که تا پایان سال پنج مورد آن به بهره برداری می رسد.

وی گفت: بیمه 700 نفر از فعالان صنایع دستی که مدارک آنها کامل بود، مجددا برقرار شد.

پایان خبر آنلاین جو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وجود 35 هزار صنعتگر صنایع دستی دارای مجوز در استان کرمان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وجود 35 هزار صنعتگر صنایع دستی دارای مجوز در استان کرمان"، کلیک کنید.