لوله ای پی آی ( API و api 5l ) چیست ؟

لوله api و api 5l چیست؟

لوله ای پی آی معمولاً در دو نوع لوله گازی api و لوله api 5l با گرید b تولید و عرضه می شود. لوله گازی api درزدار بوده و ساختاری جوشکاری شده از قبیل جوش مقاومت الکتریکی یا جوش زیرپودری دارد. در حالی که لوله api 5l از نوع لوله مانیسمان و بدون درز می باشد. از این رو استحکام، مقاومت و البته قیمت لوله api 5l بالاتر از لوله گازی ای پی آی می باشد.
لوله گازی api به‌دلیل مشخصات و قیمت مناسب، معمولاً برای شرایط دما و فشار پایین تا متوسط گزینه بهتری است. مواردی نظیر لوله کشی گاز خانگی، صنعت پتروشیمی و حتی و نفت و گاز. لوله api 5l مقاومت و هزینه بالاتری داشته و برای شرایط سنگین و پرفشار گزینه هوشمندانه ای به شمار می‌رود.  از لحاظ گریدبندی، لوله ای پی آی به دو نوع api-psl1 و api-psl2 تقسیم بندی می شود. استانداردها و میعارهای تولید و همچنین تست‌های کنترل کیفیت در api-psl2 قدری سختگیرانه تر است.

لوله ای پی آی ( API و api 5l ) چیست ؟

با توجه به افزایش روزافزون تقاضا برای نفت و گاز طبیعی به منظور مصارف شهری و صنعتی، انتقال کارآمد و موثر از مناطق تولید به محل مصرف نیازمند سازوکار پیچیده و گسترده ای است. علاوه بر این در بسیاری موارد، گاز طبیعی تولید شده نیازمند طی مسافت طولانی تا منطقه مصرف می باشد از این رو خط لوله یک راه مناسب، اقتصادی و امن برای انتقال نفت و گاز طبیعی با فشار بالا می باشد و لازم است در طراحی، تولید، نصب و نگهداری لوله ها توجه ویژه ای صورت گیرد.

از آنجایی که منابع گاز طبیعی کشف شده در حال حاضر در مکان های دور قرار گرفته اند، دسترسی به گاز طبیعی فقط از طریق خطوط لوله امکان پذیر می باشد. بنابراین، خطوط لوله با استحکام و چقرمگی بالا و هزینه کم، در سیستم عرضه انرژی در قرن 21 میلادی ضروری خواهد بود. ذخایر گازی شناخته شده ایران؛ معادل 176 میلیارد بشکه نفت خام می باشد. این رقم در مقایسه با 136 میلیارد بشکه ذخیره نفت خام کشور، قابل توجه و دارای اهمیت زیادی است. ایران با 15.5 درصد گاز طبیعی، پس از روسیه رتبه دوم جغرافیایی گاز جهانی را دارد.

لوله های با درجه بالا که از مجموعه معین مواد ساخته شده اند، به ما امکان می دهد تا فشار گاز درون لوله را افزایش دهیم و خطوط لوله با قطر بیشتر و ضخامت دیواره نازکتر برای مقدار معین انتقال گاز به کار بریم. بنابراین خطوط لوله با درجه بالا می تواند قیمت انتقال گاز یا قیمت تمام شده خطوط لوله را کاهش دهد. پس برای کسانی که قصد خرید لوله API سپاهان را دارند این گزینه به جهت قیمت پایین مناسب است.

  • قابلیت استفاده در خطوط طولانی نفت و گاز و آب به دلیل هزینه پایین
  • مقاومت به پیشرفت ترک در خطوط لوله
  • قابلیت استفاده در سیستم های ترش

لوله گاز api سپاهان

لوله api سپاهان به علت استفاده از مواد فولادی در ساخت لوله های انتقال گاز خانگی، تحت برند مانیس گاز، معرفی گردید. لوله api سپاهان تولیدی برند سپاهان محصولی به روز شده از لوله‌ های انتقال نفت و گاز می باشد که جایگزین مدل ‌های قدیمی با نام مانیسمان شده که برای لوله کشی های توکار به کار می رفته است.

این لوله ها تحت استاندارد api 5L و استاندارد ملی با شماره IRIS 3574 و در دو نوع توکار و روکار تولید شده و برای مصارف خانگی استفاده می شوند. لوله api سپاهان در سایزهای 2/1 تا 6 اینچ و در انواع سبک و سنگین تولید و روانه بازار مصرف می گردد و در حال حاضر با سایر برندهای خارجی در حال رقابت است.

لوله ای پی آی ( API و api 5l ) چیست ؟

خرید لوله api با بهترین قیمت

 مجموعه‌ای تخصصی در زمینه فروش انواع لوله، اتصالات و آهن آلات از جمله لوله api است. فعالیت و تجربه بیش از 23 سال سبب شده تا فولاد جهان مهر حضوری فعال و مؤثر در بازار داشته باشد.

ارائه تنوع بالایی از تولیدات فلزی، همکاری با برندهای معتبر داخلی و خارجی و ارسال به سراسر کشور از مزایای این شرکت است. این مزایا و تضمین بهترین قیمت در طول پروژه توانسته رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. برای مشاهده آخرین و مشاوره خصوصی خرید لوله API سپاهان هم اکنون با کارشناسان ما تماس برقرار نمایید.

برای اطلاع از قیمت و شرایط فروش در سال  1403می توانید با شماره  09128354940 و 09122801103 تماس بگیرید .
 یا لیست اقلام مورد درخواست خود را از طریق یا به شماره ارسال کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لوله ای پی آی ( API و api 5l ) چیست ؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لوله ای پی آی ( API و api 5l ) چیست ؟"، کلیک کنید.