علایم اوتیسم در یک سالگی

با توجه به شیوع روز افزون اختلال اوتیسم در بین کودکان و تاثیری منفی که بر روابط و آینده آنان دارد، اطلاع از علایم و روش های درمانی آن ضرورت دارد. لباس های گروه شب نقاب به قدری زیباست که می تواند توجه همه ی مهمانان را به خود جلب کند . کارشناسان ضعف عملکردی و نداشتن مهارت اجتماعی کارآمد مبتلایان به این اختلال را به دلیل نقص در مسیر های ارتباطی سلول های عصبی در مغز می پندارند که باعث می شود عوارضی مانند عقب ماندگی جسمی و ذهنی، اختلالات در زمینه یادگیری، مهارت های زبانی، مهارت های بینایی و شنیداری در آینده فرد به وجود آید.

علایم اوتیسم در یک سالگی

علایم اوتیسم در یک سالگی

والدین نقش بسیار پررنگی در جلوگیری از بروز این مشکلات دارند زیرا آنان بیشترین زمان را با کودک سپری می کنند بنابراین می توانند با مشاهده هر گونه علایم هشدار دهنده، فرآیند تشخیص را سرعت بخشیده و مراجعه به موقع به پزشک و استفاده از راهکار های درمانی موجب کنترل این اختلال شوند. به گونه ای که زندگی فرد مبتلا به سمت طبیعی تر شدن هدایت گردد.  یکی از سوالات درباره تشخیص اختلال اوتیسم این بوده که آیا می توان فرد مبتلا را از دوران نوزادی نیز شناسایی کرد؟ به همین منظور مطالعات بسیاری صورت گرفته که نتایج آن اثبات کرده که می توان با توجه به بروز برخی شواهد احتمال داد که کودک در آینده مبتلا به اوتیسم و یا اختلالات طیف ملایم آن، سندرم آسپرگر می گردد. بنابراین والدین حتما باید معاینه های قبل از یک سالگی را جدی بگیرند.

با توجه به گستردگی علایم و نشانه های اختلال اوتیسم، شناخت دقیق علت ایجاد آن بسیار سخت است و تاکنون میسر نشده است اما طی پژوهش های مختلف تاثیر عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی مانند آلودگی های محیطی، عفونت های قبل از تولد، مصرف داروهای ضد تشنج در دوران بارداری بر بروز این اختلال مشخص شده است. اغلب تا 3 سالگی می توان با کمی دقت در رفتار کودکان، اوتیسم را تشخیص دارد. بروز علایم در برخی از نوزادان به این صورت بوده که اگرچه روند رشد طبیعی را تا سنین 24 ماهگی نیز طی می کنند ولی پس از آن محدودیت هایی در مهارت های رشدی و توانایی های مربوطه رخ می دهد.

تولد نوزاد علاوه بر شیرینی و نشاطی که وارد زندگی خانواده ها می کند ولی پیمودن مسیر های رشدی و مهارت های آن توسط کودک سبب تشویش و نگرانی زیادی بر والدین می گردد. به همین منظور در این مقاله، تیم نورو لند به روش های شناسایی اختلال اوتیسم در کودکان یک ساله اشاره می کند که البته لازمه آن توجه به مراحل رشدی و عملکرد طبیعی اندام های مختلف بدن نوزاد بوده که در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک  باید کودک برای ارزیابی دقیق تر نزد پزشک متخصص برده شود. هم چنین در روند رشدی مهارت های گفتاری کودکان نرمال، کلمات مامان و بابا نخست به گوش می رسد سپس با تمرین و تکرار سعی می کنند در ارتباطات خود کلمات بیشتری استفاده کنند اما کودکان اوتیسمی از این جهت متفاوت هستند.

جهت بررسی دقیقتر اختلالات گفتاری کودکان اوتیسمی مطالعات بسیاری صورت گرفته که حاکی از آن بود که اغلب این گروه از کودکان به تاخیر تکلمی مبتلا می شوند و حدود 15 تا 20 % نیز علی رغم درک مفاهیم و جملات مختلف، هرگز قادر نیستند حرف بزنند که گاهی از عدم تمایل آنان برای بیان کلمات نشات می گیرد. هم چنین کودکان 2 ساله نرمال در زمان مشارکت در گفت و گو ها و برای بیان درخواست های خود، کلمات را ترکیب کرده و جملات ساده می سازند اما کودکان اوتیسمی این گونه نیستند. از آنجایی که اختلال اوتیسم نشانه های گسترده ای دارد و هر کودک الگوی علایم مخصوص به خودش را دارد. شناسایی علایم اوتیسم کودک یک تا دو ساله و سایر سنین کودک بسیار سخت و نیازمند به داشتن اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با علایم اوتیسم در کودکان است.

در سری مقالات قبل درباره ی این صحبت کردیم که اوتیسم چیست؟ و با انواع اختلال اوتیسم آشنا شدیم. نگاهی به میزان شیوع این بیماری در جهان، علت ، علایم و نحوه تشخیص آن انداختیم و علایم اوتیسم در کودکان تا سن 1 سالگی مورد بررسی قرار دادیم. لباس پسرانه سگ های نگهبان با طراحی شگفت انگیز و فوق العاده جذابی که دارد برای مراسمات ویژه مانند مراسمات تولد مناسب است . سری مقالات قبل را از طریق لینک های زیر می توانید دنبال کنید. برخی دیگر از این کودکان نیز بازی یا مهارت های اجتماعی که تا کنون برای آنها شکل گرفته و در آنها دیده شده است را از دست می دهند. با توجه به برخی از علایم اوتیسم در کودک یک تا دو ساله که بین کودکان یک تا دو ساله شناخته شده است، کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم ممکن است علایم زیر را داشته باشد: کودک تاخیر زبانی دارد:

از اولین علایم اوتیسم در کودک یک تا دو ساله تاخیر زبانی کودک است. کودک تا 16 ماهگی کودک هیچ کلمه ای نمی گوید. در واقع عدم رشد مهارت های زبانی مانند گفتن ماما یا دادا یا بابا در یک سالگی یا عدم توانایی بیان جملات ساده در دو سالگی. کودک ممکن است برای بیان نیازهایش مشکل داشته باشد. برخی کودکان مبتلا به اتیسم اصلاً حرف نمی زنند و برخی کودکان مبتلای دیگر هم زبان را یاد می گیرند ولی نمی توانند در یک گفت وگو شرکت کنند. تا 24 ماهگی کودک هیچ جمله معنی دار دو کلمه ای نگوید. علایم اوتیسم در کودکان زیر یک سال آیا علایم اوتیسم در کودکان را می شناسید؟ به چه علت شناسایی علایم اوتیسم در کودکان زیر یکسال اهمیت دارد؟ اگر شما نشانه های و علامت های مشکوکی در کودک خود مشاهده کردید، لازم است هر چه سریع تر برای بررسی بیشتر اقدام کنید.

در این مقاله از سایت دکتر وحید بیاتی به والدین می آموزیم که چگونه علایم اوتیسم را در کودکان خود شناسایی کنند. در صورت وجود این علایم لازم است در اولین فرصت جهت بررسی بیشتر به کاردرمانگر مراجعه شود.   چرا کودک در بدو تولد به اختلال اوتیسم مبتلا می شود؟ پژوهشگران به طور دقیق نمی دانند که عامل ایجاد کننده اختلال اوتیسم چیست اما اعتقاد دارند که عامل بیماری ممکن است ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی باشد. برخی شرایط خاص نیز شانس ابتلای کودک به اوتیسم را افزایش می دهند. به عنوان مثال اگر کودک خواهر یا برادر مبتلا به اوتیسم داشته باشد، احتمال ابتلای او 20 درصد افزایش پیدا می کند. عوامل دیگر عبارتند از تولد نارس، وزن کم هنگام تولد، مشکلات زایمان و سن بالای پدر و مادر.

شناسایی زود هنگام علایم اوتیسم در کودکان زیر یکسال برخی از والدین ممکن است زمانی که کودک آنها بین 6 تا 12 ماه دارد، متوجه علایم اوتیسم در او شوند؛ البته این مسیله به علایم اختلال و شدت آن بستگی دارد. بافت لطیف و نرم این لباس بچه گانه بتمن احساس راحتی و لذت را برای کسی که آن را پوشیده ایجاد میکند . در طول سال اول زندگی، کودک شروع به  حباب ساختن با دهانش می کند و از علامتهای نظیر اشاره کردن استفاده می کند، همچنین به کسانی که از او نگهداری می کنند، لبخند می زند. صداهایی که کودک تولید می کند، باید کارکرد اجتماعی داشته باشد و کودک نیز باید تلاش کند تا با پدر و مادر خود ارتباط برقرار کند. کودکان اوتیسم قادر نیستند تا از طریق صدا و اشاره با والدین خود ارتباط برقرار کنند و نمی توانند به محرک های اجتماعی پاسخ دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علایم اوتیسم در یک سالگی" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علایم اوتیسم در یک سالگی"، کلیک کنید.