علائم بارداری پسر در ماه اول که مادران باید بدانند

علائم بارداری پسر در روزهای اول بارداری چیست؟

اطلاع از علائم بارداری پسر در ماه اول به شما کمک می کند تا جنسیت جنین خود را در همان ابتدای کار حدس بزنید. گرچه علمی ترین و ساده ترین روش آن است که در پایان هفته 16 با کمک سونوگرافی از جنسیت جنین خود مطلع شوید، اما در باور عمومی عقایدی مبنی بر حدس زدن جنسیت جنین از روی علائم و نشانه های مادر وجود دارد که در این مطلب آنها را برای شما بازگو می کنیم. بنابراین اگر می خواهید علائم حاملگی پسر در ماه اول را بدانید به خواندن این مطلب ادامه دهید.

علائم بارداری پسر در ماه اول که مادران باید بدانند

علائم بارداری پسر در روزهای اول

دراین میان یک سری نشانه هایی وجود دارد که البته همگی غیر علمی بوده و بر اساس مشاهدات و نشانه های مادران باردار جنسیت جنین شما را پیش بینی می کند که در ادامه مطلب برخی علائم بارداری پسر در روزهای اول گرد آوری شده اند:

– گفته می شود مادرانی که جنین پسر دارند دچار ویارهای ترش و شور می شوند.

– اگر مادر در دوران بارداری زیباتر شده، موهای درخشان پیدا کنند و پوستی زیبا و بدون آکنه داشته باشند جنین پسر در شکم دارد.
– داشتن در اول صبح و هنگام بیدار شدن از خواب به نفع حاملگی دختر است.
– اگر در مراجعات مکرر سونوگرافی ضربان قلب جنین شما کمتر از ۱۴۰ ضربه در دقیقه باشد، احتمال پسر بودن جنین بیشتر است.
– داشتن حس سبکی در شکم به معنی بارداری پسر است.
– اگر مادری در پاهای خود احساس سردی داشته باشد، احتمال پسر بودن جنین او بیشتر است.
– خشک شدن و پوسته پوسته شدن دست ها از نشانه های بارداری پسر محسوب می شود.

مجددا تاکید می کنیم که هیچ یک از این نشانه های پایه و اساس علمی نداشته و صرفا بر اساس مشاهدات و نتیجه گیری های عوام در بین مادران عمومیت پیدا کرده است اما می تواید یک روش سرگرم کننده برای حدس زدن جنسیت جنین در دوران شیرین بارداری باشد. حال به نشانه های بدن خود توجه کنید آیا علائم بارداری پسر در روزهای اول را در خود مشاهده کرده اید؟ چند مورد از موارد ذکر شده را در خود می بینید؟

فرم شکم و پسر بودن جنین

یکی از مواردی که هم طب چینی و هم قدمای خودمان به عنوان یکی از علائم بارداری پسر به آن پرداخته‌اند، توجه به فرم شکم مادر است. چینی‌ها می‌گویند اگر در بارداری شکم مادر شبیه یک دیگ باشد، فرزند او پسر خواهد بود. در ایران هم خیلی‌ها اعتقاد دارند اگر شکم مادر به جای کروی شکل بودن، بیضوی باشد فرزندش پسر خواهد شد.

در عین حال همین افراد به تیر کشیدن پهلوی راست در بارداری و قرار گرفتن جنین در پایین شکم به عنوان علائم بارداری پسر اشاره می‌کنند؛ اما به خاطر داشته باشید تیر کشیدن پهلوی راست در بارداری ممکن است دلیل دیگری داشته باشد که نیاز به بررسی پزشکی داشته باشد.

بارداری پسر و تهوع صبحگاهی

یکی دیگر از علائم بارداری پسر نداشتن تهوع صبحگاهی است. کسانی که به این علامت معتقدند می‌گویند بارداری مادرانی که پسر در راه دارند، آسان‌تر از بارداری دختر است، به خصوص که تهوع صبحگاهی را تجربه نخواهند کرد. آن‌ها همچنین از ویار مادران به عنوان علامت پسر یا دختر بودن جنین یاد می‌کنند؛ برای مثال اعتقاد دارند اگر مادر خوراکی‌های شور و ترش را داشت، احتمالا فرزند او پسر است.

احساس سرما در بارداری

اگر به دنبال علائم بارداری پسر می‌گردید، خوب است به واکنشی که نسبت به هوا دارید دقت کنید. بعضی‌ها اعتقاد دارند احساس سرما در بارداری مربوط به پسر بودن جنین است. البته منظور از احساس سرما، شرایطی نیست که هوا سرد باشد و همه سردشان باشد؛ بلکه در یک وضعیت آب و هوایی متعادل است. احساس سرما در بارداری ممکن است بیشتر در پاها اتفاق بیفتد. احساس سرمای بی دلیل ممکن است به کارکرد تیروئید مربوط باشد؛ بنابراین بهتر است وضعیتتان را چک کنید.

بهترین زمان برای انجام تست بارداری چه زمانی است؟

برنامه ریزی درست این است که زن دقیقاً پس از مشاهده عقب افتادن قاعدگی آزمایش بارداری دهد. تست بارداری ممکن است ۱۰ روز پس از رابطه جنسی، مثبت شود. اگر در ۱۰ روز نخست، بارداری در تست مشخص نشود نباید خیلی نگران باشید؛ چراکه به طور معمول حدوداً ۳ هفته طول می‌کشد تا این هورمون به قدر کافی در ادرار مشاهده شود تا آزمایش بارداری مثبت شود. امروزه می‌توانید از تست‌های بارداری مقرون به‌صرفه‌تر و قابل اعتماد زیادتری استفاده کنید که بدون نسخه در دسترس هستند.

با مشاهده علائم بارداری در روزهای اول می‌توانید از تست‌های خانگی نیز استفاده کنید. این تست ها می‌توانند در عرض ۲ تا ۱۰ دقیقه نشان دهند که زن باردار است یا خیر. تست‌های خانگی در موارد مثبت بارداری، صحت کافی در تشخیص را دارند. اگر بر روی بی بی چک دو خط مشاهده کردید، نشان‌دهنده بارداری است.

برای اینکه به درست بودن نتیجه تست اطمینان کنید بهتر است تست بارداری را یک هفته بعد از عقب افتادن پریود انجام دهید. لازم به ذکر است تست ها خانگی موارد منفی کاذب زیاد داشته و برای رد قطعی بارداری، به حد کافی قابل اعتماد نیستند. گاهی مادر تست انجام می‌دهد و  پاسخ آن منفی اعلام می‌شود، با وجود اینکه زن باردار است.

روش دوم آزمایش خون است که سطح هورمون hCG را در خون مشخص می‌کند. آزمایش خون بارداری نسبت به آزمایش ادرار قدرت تشخیص چند روز زودتر را دارد. پاسخ آزمایش خون بارداری ۴۸ ساعت پس از تست به دستتان می‌رسد. با استفاده از خدمات می‌توانید تست حاملگی را در منزل تحت پوشش همه بیمه‌ها انجام دهید. تشخیص قطعی بارداری فقط با انجام آزمایش بتا (B hCG) امکان‌پذیر است.

علائم بارداری به دلیل وجود هورمون اچ سی جی است. تست بارداری به پزشک  کمک می‌کند که میزان هورمون گنادوتروپین کوریونی انسانی (hCG) را مورد بررسی قرار دهد. این هورمون را می‌توان از طریق انجام نمونه گیری ادرار اندازه‌گیری کرد. هورمون hCG تنها زمانی افزایش پیدا می‌کند که زن باردار باشد. با بارور شدن تخمک و رشد آن سلول‌هایی که تخمک را احاطه کرده و بعداً به جفت تبدیل می‌شوند، این هورمون را تولید می‌کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علائم بارداری پسر در ماه اول که مادران باید بدانند" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علائم بارداری پسر در ماه اول که مادران باید بدانند"، کلیک کنید.