طرز تهیه دمنوش به لیمو برای لاغری

به لیمو بوته ای چندساله است و عطر لیموترش را دارد و با لمس برگ آن این بو تشدید می شود. به لیمو یک گیاه دارویی است و خواص و فواید زیادی برای سلامت بدن دارد. اگرچه به لیمو، بومی آمریکای جنوبی است، اما این گیاه تا حد زیادی به دلیل اثرات و کیفیت دارویی قدرتمندش به عنوان یک افزودنی غذایی به یک گیاه در دسترس جهانی تبدیل شده است. از نظر علمی با نام Aloysia citrodora شناخته می شود، نام رایج دیگرش علاوه بر به لیمو، lemon beebrush است. این گیاه یک بوته چند ساله است و دارای رایحه قوی لیمویی است که با لمس یا زدن برگ ها و گل ها شدت می یابد.امروزه در طب سنتی از خواص به لیمو بهره مند می شوند و از آن استفاده می کنند.

طرز تهیه دمنوش به لیمو برای لاغری

از خواص به لیمو به مواردی چون کاهش تورم و التهاب در بدن، حفاظت از ماهیچه ها، تقویت سیستم ایمنی، آرامش بخشیدن به معده، کاهش تب، آرامش بخشیدن به اعصاب و رفع احتقان می توان اشاره کرد.از برگ خشک شده ی به لیمو می توان برای تهیه چای و دمنوش لاغری استفاده کرد و از خواص به لیمو بهره برد. دمنوش دکتر بیز ویژه بانوان تمام خاصیت های به لیمو را دارد.

خواص به لیمو برای قلب

یکی از خواص به لیمو این است که می تواند درد قفسه سینه ناشی از مشکل قلبی را تسکین دهد. به لیمو برای درمان تپش قلب مفید است. از نشانه ها و علایم نارسایی قلبی می توان به درد قلب و مشکلاتی مانند احتباس مایعات اشاره کرد که در این شرایط، به لیمو می تواند درد قلب را تسکین دهد. دمنوش به لیمو در رفع تپش قلب استفاده می شود

خواص به لیمو برای پوست

از دیگر خواص به لیمو کمک به سلامت پوست است. به لیمو غنی از آنتی اکسیدان است و می تواند از پوست در برابر حمله رادیکال های آزاد که نقش اصلی در ایجاد چین و چروک پوست دارند، محافظت کند.

علاوه بر این به لیمو نقش مهمی در هیدراتاسیون بدن دارد و از کم آبی بدن و پوست جلوگیری می کند، یکی از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک و خطوط ریز روی پوست کم آبی پوست است که به لیمو می تواند این مشکل را حل کند.

به منظور سفت شدن پوست و جلوگیری از چین و چروک پوست از عصاره به لیمو در شوینده های صورت مانند صابون، فوم و ژل استفاده می شود.

یکی دیگر از خواص به لیمو آنتی باکتریال بودن این گیاه است. به لیمو می تواند باکتری و میکروب هایی که ایجاد کننده آکنه هستند را از بین ببرد. به لیمو آلودگی پوست را از بین می برد و همچنین چربی اضافی پوست را که عامل اصلی ایجاد آکنه روی پوست است را کنترل می کند.

روغن به لیمو عملکرد موثری در از بین بردن لک و جای جوش دارد و استفاده موضعی این روغن برای از بین بردن جوش صورت و لک پیشنهاد می شود. یکی از خواص روغن به لیمو روشن کردن پوست است. به لیمو غنی از فلانویید است و فلانوییدها باعث روشن شدن پوست می شوند.

جلوگیری از سرطان یکی دیگر از خواص به لیمو است. درنتیجه مصرف خوراکی و موضعی به لیمو در جلوگیری از سرطان پوست نقش موثری دارد.

پوست های حساس همیشه با التهاب، قرمزی و خارش دست به گریبان هستند. به لیمو به دلیل خاصیت تسکین دهندگی که دارد، به رفع التهاب پوست کمک می کند. به لیمو با خاصیت تسکین دهندگی که دارد برای تسکین التهابات پوستی یک ماده موثر محسوب می شود، افرادی که پوست حساسی دارند می توانند موضعی مورد نظر را با چند قطره روغن به لیمو ماساژ دهند.

در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به خصوص برای پوست های حساس از به لیمو استفاده می کنند

بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو برای لاغری

عده زیادی از افراد در نظر دارند از دمنوش به لیمو برای لاغری استفاده کنند. بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو برای لاغری، نوشیدن آن با پیروی از یک رژیم غذایی حساب شده و مشخص است. اما در حالت کلی، بهترین زمان مصرف چای به لیمو سر صبح به صورت ناشتا و با معده خالی است. به علاوه به دلیل دارا بودن مواد سرعت دهنده متابولیسم، مصرف آن نیم ساعت قبل یا بعد از هر وعده غذایی در روز نیز پیشنهاد شده است. یکی دیگر از چای هایی نیز که خواص مشابه چای به لیمو دارد، چای سبز می باشد و مانند آن دارای خواص لاغری است

دمنوش رازیانه ترکیبی برای چی خوبه ؟  دارای ترکیبات فنولی و سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است و با خاصیت ضد التهابی و ترمیم کنندگی به خنثی سازی اثرات منفی رادیکال های آزاد و سم زدایی بدن کمک می کند. این دمنوش برای حفظ سلامتی بدن بسیار موثر است و می توانید آن را به صورت هفته ای دوبار  بنوشید.

خواص به لیمو برای لاغری

سبک زندگی ماشینی و استفاده بیش از حد از غذاهای آماده باعث شده که بسیاری از افراد با معضل افزیش وزن و چاقی روبرو شوند. چاقی انواع بیماری ها را با خود به همراه می آورد؛ بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، سکته قلبی و … . یکی از راه های رسیدن به تناسب اندام ورزش کردن و بالا بردن سوخت وساز بدن است.

علاوه بر ورزش بعضی از غذاها و نوشیدنی ها مانند چای یا دمنوش به لیمو باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن می شود. بنابراین کمک به لاغری را می توان یکی از از خواص دمنوش به لیمو برای لاغری دانست. از این رو به تمام کسانی که در کنار ورزش منظم، به دنبال یک راه عالی برای تسریع روند لاغری هستند، دمنوش به لیمو، بدون افزودنی هایی نظیر شکر و نبات، پیشنهاد می شود.

مضرات به لیمو

چه کسانی نباید دمنوش به لیمو بخورند؟ گیاهان دارویی و دمنوش های گیاهای در 99درصد موارد هیچ گونه ضرر یا عوارضی ندارند. اما در مواردی پیشنهاد می شود که برخی افراد از مصرف بعضی از دمنوش ها یا گیاهان داروی پرهیز یا به صورت کنترل شده مصرف کنند. دمنوش مفرح بیز  از آن دسته دمنوش هایی که عوارض خاصی ندارد. .

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرز تهیه دمنوش به لیمو برای لاغری" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرز تهیه دمنوش به لیمو برای لاغری"، کلیک کنید.