طرح ملی نشاط موجب جذب نسل جوان به مساجد می‌شود

طرح ملی نشاط موجب جذب نسل جوان به مساجد می‌شود

به گزارش خبرگزاری آنلاین جو، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه برگزاری آئین افتتاحیه طرح ملی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با عنوان «مسجد، کانون نشاط» در جمع خبرنگاران گفت: مساجد پایگاه اصلی نشر معارف و هویت‌بخش حرکت‌های اصیل مردم بود.

وی گفت: انقلاب اسلامی برآمده از مساجد است و اگر نهضت ما تداوم دارد و ان شاءالله تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت باید بر مبنای فعالیت‌های مسجد محور در حوزه فرهنگ عمل کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شاید در دهه‌های گذشته در این زمینه غفلت‌هایی صورت گرفته باشد اما در دولت مردمی شهید رئیسی، مبنا در حوزه فرهنگ بازگشت به این نهاد اصیل مردم محور و انسان ساز بود.

اسماعیلی با بیان اینکه در این مدت برنامه‌های متعددی اجرا شده و در همه کانون‌های فرهنگی هنری کشور طرح ملی نشاط را برگزار می‌کنیم، ادامه داد: انتظار می‌رود موجب جذب کودکان، نوجوانان و جوانان شده و آموزش‌های لازم هم داده خواهد شد.

وزیر فرهنگ گفت: تجربه ثابت کرده وقتی فرزندانمان با مساجد انس بگیرند از مسائل مختلف مصون می‌مانند و بیشتر مسیر رشد و تعالی را طی می‌کنند.

اسماعیلی گفت: همانطور که خداوند متعال فرمود نماز باعث دوری از فحشاء و منکر می‌شود (با توجه به اینکه محل اقامه نماز مساجد هستند) حضور در مساجد نیز از آسیب‌های اجتماعی و فردی جلوگیری می‌کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرح ملی نشاط موجب جذب نسل جوان به مساجد می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرح ملی نشاط موجب جذب نسل جوان به مساجد می‌شود"، کلیک کنید.