رفع تصرف بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی

رفع تصرف بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی

 فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از رفع تصرف ۴۷۵ هکتار اراضی ملی و دولتی در استان اصفهان در سه ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش آنلاین جو، سردار رضا بنی اسدی‌فر اظهار کرد: با هدف جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح کشور، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در سه ماهه سال جاری، ۴۷۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان، با هوشیاری و تلاش کارکنان یگان حفاظت اراضی این استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد.

سردار بنی اسدی فر گفت: بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضائی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این احکام قضائی در مجموع ۱۸۵ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در استان اصفهان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده و نسبت به قلع ‌و قمع و خلع ید آن اقدام شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ نیز 475 هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان رفع تصرف فوری شده است که از این میزان ۱۱۶ هکتار در سال ۱۴۰۰ ، ۱۱۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ و ۵۶ هکتار در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: این اداره کل از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد.

به گزارش سایت پلیس، فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به ارسال ۲ هزار و ۷۰۵ مورد اخبار مردمی در نیمه تیر ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر کشور به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام خواهند داد.

پایان خبر آنلاین جو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رفع تصرف بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رفع تصرف بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی"، کلیک کنید.