دولت چهاردهم باید فراجناحی عمل کند/ پزشکیان باید اعتماد بین دولت با جامعه را تأمین کند

ناظمی اردکانی در گفت‌وگو با آنلاین جو:

دولت چهاردهم باید فراجناحی عمل کند پزشکیان باید اعتماد بین دولت با جامعه را تأمین کند

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با بیان اینکه دولت چهاردهم باید فراجناحی عمل کند، گفت: اگر پزشکیان فراجناحی عمل کند قطعاً ظرفیت مضاعفی در دولت چهاردهم به وجود خواهد آمد و این ظرفیت مضاعف به حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منجر می‌شود.

محمد ناظمی‌اردکانی، دبیرکل جامعه اسلامی مدیران و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنلاین جو، با بیان اینکه دولت جدید باید بر افزایش مشارکت مردم و سرمایه‌های اجتماعی تمرکز جدی داشته باشد، گفت: به عبارت بهتر دولت چهاردهم باید همه طیف‌های جامعه را مدنظر داشته باشد و بر روی آنها تمرکز و برایشان برنامه‌ریزی داشته باشد. ضرورت دارد آقای پزشکیان رئیس جمهور همه باشد و برروی اجابت مطالبات مردم که در فضای انتخاباتی مطرح طرح و ایده و راهکار عملیاتی ارائه دهد.

 

وی افزود: از سوی دیگر از رئیس‌جمهور جدید انتظار می‌رود شیوه‌های مختلف را مدنظر داشته باشد و کارشناسی کند؛ شیوه‌هایی که چه در گذشته و چه در زمان حال مطرح بوده و یا هستند و از میان آنها بهترین و کارآمدترین را برگزیند. آقای پزشکیان در مناظرات مطرح کرده بود که برنامه ندارد و می‌خواهد برنامه هفتم را اجرا و برروی آن تمرکز دارد ولی باید در نظر داشت اجرای برنامه هفتم هم نیازمند روش‌هایی است و قاعدتاً باید سازوکارهای اجرای برنامه هفتم را بررسی کرد.

 

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران ادامه داد: آنهایی که به آقای پزشکیان رأی دادند مطالباتی دارند و لازم است مطالبات اینها در نظر گرفته شود و یا آنهایی هم که به وی رأی نداده‌اند به خاطر اختلاف سلیقه سیاسی بوده ولی اختلاف سلیقه نباید منجر به حاشیه رانده شدنشان شود. رئیس دولت چهاردهم مسیری سخت و دشوار را در پیش دارد و باید اعتماد فی ما بین دولتش با جامعه را تأمین کند.

 

ناظمی اردکانی با بیان اینکه دولت چهاردهم باید فراجناحی عمل کند، گفت: آقای پزشکیان در مناظرات مطرح کرده بود که همواره برای پیشرفت کشور بایستی اختلافات را کنار گذاشت و تأکید داشت برای تحقق این مهم دارای طرح و برنامه است و به آن عمل خواهد کرد؛ این سخن کاملاً درست از زبان ایشان جاری شد ولی اصل پایبندی به آن است و خیلی می‌تواند کارساز باشد.

 

وی تأکید کرد: برای اینکه اختلاف کنار گذاشته شود ابتدا باید میان خواص و جریان‌های سیاسی کشور اختلاف و موضوعات حل و فصل و کنار گذاشته شوند و گام دوم این است که از سلایق سیاسی موجود فصل مشترکی استخراج شود و با تکیه بر آن، مسیر طی شود و قاعدتاً آقای پزشکیان توان انجام این کار را دارد. اگر این موارد مدنظر رئیس جمهور باشد می‌توان امید داشت دولت چهاردهم به یک دولت فراجناحی و ائتلافی در سطح ملی تبدیل شود و آن را دولت اجماع ملی خواند.

 

وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت نهم با تأکید بر اینکه از ظرفیت کسانی که به آقای پزشکیان رأی ندادند نباید غفلت شود، گفت: به هر حل نزدیک به 14 میلیون نفر به رئیس جمهور منتخب رأی نداده‌اند و آمار کمی نیست و لذا نمی‌توان از ظرفیت‌ این تعداد به راحتی عبور کرد و آنها را نادیده گرفت.

ناظمی اردکانی اظهار کرد: اگر آقای پزشکیان فراجناحی عمل کند قطعاً ظرفیت مضاعفی در دولت چهاردهم به وجود خواهد آمد و این ظرفیت مضاعف به حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منجر می‌شود و در مسیر مقابله با بی‌عدالتی و اقتصاد رانتی موفقیت‎های بسیاری را به دست می‌آورد و ناهنجاری‌های اجتماعی را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دولت چهاردهم باید فراجناحی عمل کند/ پزشکیان باید اعتماد بین دولت با جامعه را تأمین کند" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دولت چهاردهم باید فراجناحی عمل کند/ پزشکیان باید اعتماد بین دولت با جامعه را تأمین کند"، کلیک کنید.