دستگیری فروشندگان دستگاه سرقت اطلاعات بانکی در البرز

دستگیری فروشندگان دستگاه سرقت اطلاعات بانکی در البرز

آنلاین جو/البرز فرمانده انتظامی ساوجبلاغ از شناسایی و دستگیری دو نفر از فروشندگان دستگاه اسکیمر ‏توسط پلیس فتای این شهرستان خبر داد.‏

به گزارش آنلاین جو، سرهنگ علی سلیمانی روز دوشنبه ۲۶ شهریور در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای رصد و پایش فضای سایبری، کارشناسان پلیس فتای شهرستان ساوجبلاغ متوجه فروش دستگاه‌های اسکیمری(کپی کارت بانکی) توسط افرادی در سطح این شهرستان شدند.

وی افزود: در بررسی و انجام اقدامات اطلاعاتی و مهندسی اجتماعی کارشناسان پلیس فتای ساوجبلاغ مشخص شد افراد مورد نظر در حساب کاربری خود تبلیغات فراوانی را در خصوص فروش دستگاه اسکیمری به افراد سودجو می نماید که سرانجام با اقدامات تخصصی، مخفیگاه متهمان در شهر جدید مهستان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های تکمیلی ماموران به جرم خود مبنی بر تهیه دستگاه‌های اسکیمری از استان‌های غربی کشور و تبلیغات فروش در صفحه اینستاگرامی خود اعتراف کردند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه شناسایی خریداران و کلاهبرداران اسکیمری در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این شهرستان قرار دارد، اظهار کرد: متهمان تاکنون اقدام به فروش چهار دستگاه اسکیمر کرده و در بازرسی از منزل آنان، تعداد چهار دستگاه اسکیمر، ۷۰ عدد کارت بانکی خام برای کپی کارت‌های شهروندان، دو دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه کارتخوان و تعدادی حافظه جانبی و سیم کارت کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در پایان با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه کارت خوان حتماً رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمزهای بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند. فروشنده موظف است که دستگاه کارتخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

پایان خبر آنلاین جو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دستگیری فروشندگان دستگاه سرقت اطلاعات بانکی در البرز" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دستگیری فروشندگان دستگاه سرقت اطلاعات بانکی در البرز"، کلیک کنید.