حمایت از نهادهای توسعه دهنده هنرستانهای فنی و حرفهای در کشور
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به توسعه رشتههای فنیوحرفهای در کشور، گفت: مجموعهها و نهادهایی که بتوانند در زمینه توسعه هنرستانهای فنیوحرفهای کمک کنند، استقبال و حمایت میکنیم.
به گزارش آنلاین جو، احمد محمودزاده در بازدید سرزده از تعدادی از مدارس آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بازگشایی مدارس گفت: اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس و پروژه آنلاین جو این بود که هیچ کلاسی در هیچجای کشور بدون معلم نباشد و همه دانش آموزان بتوانند در محیطی آرام و بیدغدغه به تحصیل بپردازند.
وی با اشاره به اینکه نهادهای حاکمیتی و مردمی که بتوانند در زمینه مدرسهداری به آموزش و پرورش کمک کنند، از آنها حمایت میکنیم، افزود: تجربه نشان داده است این نهادها به دلیل همراهی، همسویی و پیروی از سیاستهای نظام تعلیم و تربیت کشور نسبتا موفق عمل کردهاند و میتوانند از ظرفیتهای خود حتی در حمایت از مدارس دولتی محروم نیز استفاده کنند که در همین راستا توافقی با یکی از همین مجموعهها صورت گرفته است که ۵ هزار مدرسه دولتی در مناطق محروم را در زمینههای مدیریتی، هدایت و نرمافزاری یاری و همراهی کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به توسعه رشتههای فنیوحرفهای در کشور، ادامه داد: مجموعهها و نهادهایی که بتوانند در زمینه توسعه هنرستانهای فنیوحرفهای کمک کنند حتما استقبال میکنیم و این خواسته به حق مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) را باید مورد توجه جدیتر قرار دهیم.
محمودزاده با تاکید بر اینکه بیشتر انرژی و پتانسیل در آموزش و پرورش صرف فراهم کردن فضاهای سخت افزاری و فیزیکی مدارس و تجهیز کلاس درس و …میشود، گفت: وظیفه اصلی ما در آموزش و پرورش در بخش نرم آموزش و پرورش باید اتفاق بیافتد و کیفیت بخشی فعالیتهای آموزشی و پرورشی باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اولین و مهمترین عنصر در تربیت نیروی انسانی معلم است و اگر میخواهیم دانش آموز در تراز نظام انقلاب اسلامی تربیت کنیم این اتفاق به دستان توانمند معلمان رقم میخورد افزود: معلم تاثیرگذارترین عنصر در مجموعه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است و اگر بخواهیم تحولی در جامعه رخ دهد این اتفاق توسط معلم و در کلاس درس رخ خواهد داد.
معاون وزیر آموزش و پرورش توجه به منزلت، معیشت و دانشافزایی را از عوامل مهم در اثربخشی معلمان در کلاس درس خواند و ادامه داد: تا معلم از شرایط خوبی برخوردار نباشد انتقال مفاهیم و واژگان به نسل نو به درستی شکل نخواهد گرفت.
محمودزاده با تاکید بر توجه به ایدههای نو و خلاقانه در ارتباط با دانش آموزان، گفت: دانش آموز امروز با زبان تکنولوژیهای جدید آشناست و نمیتوان دانش آموزی را که امروز با تکنولوژی هوش مصنوعی در ارتباط است با روشهای سنتی و قدیمی جذب کرد.
وی توجه به مناسبتهای دینی، ملی و مذهبی از جمله کارهای مهم معلمان در کلاس درس ارزیابی کرد و عنوان کرد: تقویت باورهای دینی در دانش آموزان و هویت بخشی پیرامون مسائل ملی از اهداف سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی است که معلمان در کلاس درس نباید از آن غافل شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش نقش معلمان را در فرهنگسازی نسل جوان بیبدیل خواند و اظهار کرد: معلمان از جنبههای مختلف نقش الگویی برای دانش آموزان ایفا میکنند و این نقش در جامعه نیز تسری پیدا کرده است و اساسا فرهنگیان به عنوان گروههای مرجع در جامعه مورد توجه و اعتماد مردم هستند که باید از این ظرفیتهای عظیم در راستای فرهنگ سازی و مسئولیتپذیری در جامعه استفاده کنیم .
پایان خبر آنلاین جو
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حمایت از نهادهای توسعه دهنده هنرستانهای فنی و حرفهای در کشور" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حمایت از نهادهای توسعه دهنده هنرستانهای فنی و حرفهای در کشور"، کلیک کنید.