جلوگیری از واگذاری کارخانه‌ها به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت

جلوگیری از واگذاری کارخانه‌ها به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی
با تاکید بر تداوم احیای کارخانه های راکد ابراز امیدواری کرد: در دولت چهاردهم جلوی واگذاری‌های بی اساس کارخانه‌ها به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت گرفته‌ شود و حقوق و دستمزد به شکلی تعیین شود که نیروی کار در کارگاه‌ها و شهرک های صنعتی بماند و سراغ کارهای غیرمولد نرود.

فتح الله بیات در گفت‌وگو با آنلاین جو،‌ در ارزیابی مطالبات کارگران از دولت چهاردهم گفت:انتظار داریم اقدامات مثبت دولت قبل توسط رییس‌جمهور و تیم ایشان پیگیری شود و به سرانجام برسد و اقداماتی که نیاز به کار کارشناسی دارد، اصلاح شود.
وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در سه سال گذشته گفت: اگر طی این مدت نرخ بیکاری به پایین ترین رقم رسیده باید تلاش شود که در دولت چهاردهم  با سیاستگذاری اصولی تداوم یابد و بازار کار رها نشود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بر لزوم تدوام احیای کارخانه های تعطیل شده تاکید و تصریح کرد: انتظار جامعه کارگری این است که در دولت چهاردهم جلوی واگذاری های بی اساس و غیر اصولی کارخانه ها به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت و سرمایه گرفته شود.
بیات تاکید کرد: دولت چهاردهم باید جلوی قیمت‌گذاری های ناچیز روی کارخانه هایی که با رانت و واسطه واگذار و به ثمن بخس فروخته می شوند را بگیرد و مانع از بیکار شدن کارگران و بسته شدن کارخانه ها شود.
این فعال کارگری در عین با اشاره به نیاز شهرک‌های صنعتی به نیروی کار گفت: در حال حاضر بخشی از شهرک‌های صنعتی با مشکل کمبود نیروی کار مواجهند و با کمتر از ظرفیت و توان واقعی خود فعالیت می کنند.دلیلش این است که حقوق و دستمزد کافی به کارگران داده نمی شود و متاسفانه نیروهای آماده به کار و جوان به دلیل عدم پرداخت دستمزد مکفی به سراغ کارهای سرپایی و خدماتی می رود.
بیات در پایان گفت: انگیزه کار مهم است و دستمزد به کارگر انگیزه کار می دهد؛ لذا کمترین انتظار این است که حقوق و دستمزد به شکلی تعیین شود که نیروی کار در کارگاه‌ها و شهرک های صنعتی بماند و سراغ کارهای غیرمولد و کاذب نرود.
پایان خبر آنلاین جو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جلوگیری از واگذاری کارخانه‌ها به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جلوگیری از واگذاری کارخانه‌ها به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت"، کلیک کنید.