تبلیغ کنندگان کوروش کمپانی «مسیولیت» دارند حتی اگر «سوء نیت» نداشته اند
رییس پیشین کانون وکلای دادگستری مرکز به بررسی موضوع کوروش کمپانی از منظر «مسیولیت مدنی» پرداخت.
به گزارش آنلاین جو، عیسی امینی در مطلبی در این باره نوشت:
در مساله کوروش کمپانی و صدمه مالی به مردم از طریق ترفند پانزی و تبلیغات وسیع در محیط مجازی توجه به دو نکته حایز اهمیت است:
1 – عده خاصی از هنرمندان و ورزشکاران بویژه برخی از فوتبالیست ها تنها گروه مشخصی هستند که تمایل جدی به تبلیغ برای کسب منافع مادی حداکثری دارند و اصولا تمایلی برای آموزش های حرفه ای و همگانی به صورت مجانی هم ندارند. در این راستا، بعضا به تبلیغاتی نیز می پردازند که لا اقل همگی به عدم اطمینان آنها به درستی موضوع تبلیغ وتصدیق اعتبارات ، اطمینان داریم آنها نمی توانند بعضی از تبلیغ های نادرست و فریب دهنده خود را بدون مسیولیت مدنی قلمداد نمایند.
2- نهادهای دولتی و عمومی مسیول و مرتبط، ملزم بودند با توجه به حجم تبلیغ و میزان بالای مبادلات اقتصادی و بویژه مداخلات معمول در اینگونه امور بر آن نظارت نمایند و عدم نظارت موجب مسیولیت است.
به نظر میرسد موضوع «کوروش کمپانی» و اضرار به مردم با سه پایه صورت گرفت؛
ا – وعده سود و عایدهای دروغین از سوی این بنگاه برای اغوا مردم عادی جهت سرمایه گذاری (ترفند پانزی)
2- تبلیغات فراگیر و فریب دهنده در محیط مجازی
3- تبلیغ برخی از اشخاص شناخته شده در محیط اجتماعی یا همان سلبریتی برای تایید اعتبار این بنگاه جهت جلب اعتماد مشتری به جای تبلیغ کیفیت کالا یا خدمت.
لذا از آنجا که برای تحقق مسیولیت مدنی نیازی به اثبات «سوء نیت» و «تبانی» تبلیغ کننده با بنگاه اقتصادی نیست و حداکثر تقصیر تبلیغ کننده در اعتماد سازی ناروا برای اثبات ناصحیح اعتبار آن شخص کافی است، این امر ممکن است مصداق بحث مسیولیت مدنی و تکلیف به جبران خسارت به اندازه مداخله در ایجاد زیان قرار گیرد.
پایان خبر آنلاین جو
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تبلیغ کنندگان کوروش کمپانی «مسیولیت» دارند حتی اگر «سوء نیت» نداشته اند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تبلیغ کنندگان کوروش کمپانی «مسیولیت» دارند حتی اگر «سوء نیت» نداشته اند"، کلیک کنید.