بهرام بیضایی و دو سینماگر زن ایرانی به آکادمی اسکار دعوت شدند

بهرام بیضایی و دو سینماگر زن ایرانی به آکادمی اسکار دعوت شدند

به گزارش خبرگزاری آنلاین جو، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از ۴۸۷ هنرمند فعال در عرصه سینما برای پیوستن به این نهاد سینمایی در شاخه‌های مختلف دعوت کرده است.

بر اساس گزارش هنرآنلاین، بیل کرامر و جانت یانگ مدیر عامل و رئیس آکادمی در این‌باره گفته‌اند: «از اعضای جدید آکادمی امسال استقبال می‌کنیم و بسیار هیجان‌زده هستیم. این هنرمندان و متخصصان بسیار با استعداد از سراسر جهان تاثیر قابل توجهی بر جامعه فیلمسازی ما گذاشته‌اند.»

در میان دعوت شدگان امسال، ۷۱ نامزد اسکار و ۱۹ برنده اسکار نیز به چشم می‌خورند.

آکادمی اسکار همچنین اعلام کرده است، دعوت‌شدگان امسال شامل ۴۴ درصد زنان (افزایش ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳) و ۴۱ درصد از اقلیت‌های قومی و نژادی (۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۳) است.

۵۷۵۷

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهرام بیضایی و دو سینماگر زن ایرانی به آکادمی اسکار دعوت شدند" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهرام بیضایی و دو سینماگر زن ایرانی به آکادمی اسکار دعوت شدند"، کلیک کنید.