ایجاد نخستین فرمانده هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی جنگ

آینده جهان با هوش مصنوعی (۱۶۸)؛

ایجاد نخستین فرمانده هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی جنگ

چین نخستین فرمانده هوش مصنوعی را برای شبیه‌سازی جنگ ایجاد می‌کند که بر اساس تصمیمات برخی از مشهورترین فرماندهان چین آموزش دیده است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنلاین جو به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، طبق گزارش‌ها، محققان چینی یک فرمانده نظامی هوش مصنوعی (AI) ساخته‌اند. فرمانده هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده است که نقاط قوت و ضعف انسان را منعکس کند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP)، فرمانده هوش مصنوعی در آزمایشگاهی در کالج عملیات مشترک دانشگاه دفاع ملی در شیجیاژوانگ استان هبی، محبوس است. به گفته سازندگان آن، هوش مصنوعی قبلاً در بازی‌های جنگی رایانه‌ای در مقیاس بزرگ برای ارتش آزادی‌بخش خلق (PLA) شرکت داشته است.

این تیم به رهبری مهندس ارشد جیا چنکسینگ اظهار داشت که فناوری هوش مصنوعی در کاربرد‌های نظامی هم ظرفیت دارد و هم خطر. با این حال، آنها بر این باورند که این پروژه یک راه حل عملی را برای معضلات رو به رشد در این صنعت ارائه می‌دهد.

با پیشروی فناوری هوش مصنوعی، واحد‌های پیشرو نظیر پهپاد‌ها و سگ‌های رباتیک به خودمختاری بیشتری دست یافته‌اند، که شامل توانایی تصمیم‌گیری مستقل و استفاده از نیرو است. با این حال، فرماندهی نهایی همچنان با انسان‌هاست.

محققان خاطرنشان کردند که ارتش آزادی‌بخش خلق طرح‌های عملیاتی متعددی برای درگیری‌های نظامی احتمالی در مناطقی مانند تایوان و دریای چین جنوبی ایجاد کرده است. برای این منظور، جیا و همکارانش نوشتند که دانشمندان باید این طرح‌ها را در شبیه‌سازی‌ها آزمایش کنند تا مطالب خوب را با بدی سنجیده و بینشی در مورد هرج و مرج نبرد به دست آورند.

فرمانده هوش مصنوعی می‌تواند در نبرد‌ها یا تمرین‌های مجازی جایگزین فرماندهان انسانی باشد که نمی‌توانند در جنگ حضور داشته باشند و آن را فرماندهی کنند. برای این منظور، اعمال این قدرت در محدوده آزمایشگاه بدون دخالت انسان آزاد است.

تیم جیا توضیح داد که تنظیمات اولیه فرمانده هوش مصنوعی شبیه یک استراتژیست کارکشته و باهوش است. آنها گفتند که هوش مصنوعی دارای قابلیت‌های ذهنی سالم، شخصیتی متین و استوار، و توانایی تجزیه و تحلیل و قضاوت در موقعیت‌ها با آرامش است.

آنها همچنین اشاره کردند که هوش مصنوعی عاری از تصمیمات احساسی یا تکانشی است و با یادآوری سناریو‌های تصمیم گیری مشابه از حافظه، در طراحی برنامه‌های عملی سریع است.

محققان افزودند: شخصیت فرمانده مجازی را می‌توان در صورت لزوم تنظیم کرد. به گفته تیم جیا، تحت فشار شدید، افراد ممکن است برای تصمیم گیری‌های کاملا منطقی در محدودیت‌های زمانی سخت تلاش کنند.

به گفته این تیم، فرمانده هوش مصنوعی اکنون به جای تکیه بر تجزیه و تحلیل خالص، دانش تجربی را برای تصمیم گیری‌های رزمی یکپارچه می‌کند. به دنبال راه حل‌های رضایت بخش است، سناریو‌های مشابه را از حافظه بازیابی می‌کند و به سرعت یک برنامه قابل اجرا را تدوین می‌کند.

با این حال، همانطور که محققان اشاره می‌کند، انسان‌ها فراموشکار هستند. دانشمندان برای تقلید از این ضعف محدودیت اندازه را بر پایگاه دانش فرمانده هوش مصنوعی اعمال کردند. وقتی حافظه هوش مصنوعی از حد مجاز فراتر رود، برخی از واحد‌های دانش به صورت برنامه‌ریزی حذف می‌شوند.

برای این منظور، فرمانده هوش مصنوعی به ارتش آزادی‌بخش خلق اجازه می‌دهد تا تهدیدات جدید را شناسایی کند، برنامه‌ریزی کند و بر اساس وضعیت کلی، زمانی که نبرد‌ها با چالش‌هایی مواجه می‌شوند یا نتایجی پایین‌تر به دست می‌آورند، تصمیم‌های بهینه بگیرد. علاوه بر این، از پیروزی‌ها و شکست‌ها یاد می‌گیرد و خود را تنظیم می‌کند.

به گفته تیم جیا، همه این فرآیند‌ها بدون دخالت انسان اتفاق می‌افتند و مزایایی مانند اجرای آسان، کارایی بالا و پشتیبانی از آزمایش‌های مکرر را ارائه می‌دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ایجاد نخستین فرمانده هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی جنگ" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ایجاد نخستین فرمانده هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی جنگ"، کلیک کنید.