افزایش مشارکت در انتخابات چالش پیش رو بسیج دانشجویی است

افزایش مشارکت در انتخابات چالش پیش رو بسیج دانشجویی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: بسیج یعنی به صحنه و میدان آمدن. چه میدانی؟ میدان چالش‌های حیاتی و اساسی، امروزه نیز چالش پیش رو افزایش مشارکت در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنلاین جو، حسین افشاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در جلسه تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری بسیج دانشجویی اظهار کرد: بسیج دانشجویی در نظام اسلامی نقش مهمی در ترویج ارزش‌های انقلابی و اسلامی دارد و به‌عنوان یک تشکل دانشجویی در تاریخ ۲ آذرماه ۱۳۶۷ به‌فرمان حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد.

وی ادامه داد: از وظایف متعدد بسیج دانشجویی پاسخ به مسائل اعتقادی دانشجویان بسیجی، جلوگیری از نفوذ ایادی بیگانه و تلاش برای ایجاد حکومت بزرگ جهانی اسلام است همچنین، این سازمان در ترویج تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نقش پررنگی را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان بیان کرد: بسیج یعنی به صحنه آمدن و به میدان آمدن. چه میدانی؟ میدان چالش‌های حیاتی و اساسی. این میدان‌ها، میدان فکر و دانایی و تولید علم است. میدان چالش‌های گوناگون برای جبران عقب‌ماندگی‌ها بوده در این چالش‌ها، چالش دانایی و علمی بسیار مهم است. چالش تولید فکر، سازندگی، خدمت‌رسانی به مردم، دفاع سیاسی، تهاجم سیاسی، چالش دفاع نظامی و امروزه نیز چالش پیش رو افزایش مشارکت در انتخابات است.

افشاری افزود: بسیج دانشجویی باید در همه عرصه‌های کشور و دانشگاه‌ها پیشگام باشد چه در عرصه انتخابات چه در عرصه جهاد علمی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری یکی از الزامات و مأموریت‌های مهم بسیج دانشجویی است. نگاه فراجناحی به پدیده‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید در بسیج حاکم باشد یعنی بسیج دانشجویی در عین آنکه تشکل نظم یافته و برخوردار از سازمان‌دهی بوده نه در جناح‌های سیاسی هضم و حل می‌شود و نه خود را رقیب سازمان‌های دانشجویی متعارف برشمرد.

وی با اشاره به انتخابات دور دوم ریاست جمهوری گفت: با ترغیب و تشویق آحاد جامعه به حضور پرشور در انتخابات به تکلیف الهی خود عمل کرده و با توجه به شاخص‌های انتخاب اصلح از منظر مقام معظم رهبری با بصیرت، دانایی در انتخابات شرکت کنیم.

حجت‌الاسلام سیدمهدی میرعلی‌اکبری نیز با اشاره به آیه‌ای درباره نماز عنوان کرد: بسیج دانشجویی با درک روح نماز و الهام گرفتن از هنر در کار فرهنگی و انجام کار پرتلاش می‌تواند اثربخش باشد.

کادرسازی و نقش‌آفرینی فعال در جامعه از وظایف مهم بسیج دانشجویی

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان نیز بیان کرد: بسیج دانشجویی با فرمان امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد و با رهنمود‌های مقام معظم رهبری با کادرسازی و نقش‌آفرینی فعال در جامعه که از وظایف مهم بسیج دانشجویی مسیر متعالی خود را ادامه می‌دهد.

محمدامین بخشیان تأکید کرد: ساختن کادر در گروی حضور در میدان عمل است دانشگاه مأموریتش حل مسئله بوده بسیج دانشجویی نیز همین مأموریت را دارد هدف، نگاه، رشد و تعالی بسیج دانشجویی با تربیت جوان مؤمن انقلابی به نتیجه می‌رسد.

وی اضافه کرد: در جنگ نرم بسیج دانشجویی در خط مقدم است و در دیدار مقام معظم رهبری با مسئولین بسیج دانشجویی این مسئله را تأکید داشتند که بسیج دانشجویی یک تشکل است و اتفاق زیبا تلفیق بسیج با علم و دانش است.

به گزارش آنلاین جو، در پایان مراسم از تلاش سه ساله مرتضی هفت‌تنی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان قدردانی و محمدامین دامیار به‌عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی معرفی شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش مشارکت در انتخابات چالش پیش رو بسیج دانشجویی است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش مشارکت در انتخابات چالش پیش رو بسیج دانشجویی است"، کلیک کنید.