افزایش دما در شهر‌های بزرگ دنیا

افزایش دما در شهر‌های بزرگ دنیا

آفتاب‌‌نیوز :

در طول ۳۰ سال گذشته، تعداد روز‌های بسیار گرم با دمای بالای ۳۵ درجه در شهر‌های بزرگ رو به فزونی گذاشته است.

به نقل از دویچه‌وله، یک موسسه بین‌المللی محیط‌زیست و توسعه در لندن در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که در طول ۳۰ سال گذشته، تعداد روز‌ها با دمای بالای ۳۵ درجه در شهر‌های بزرگ دنیا، بیشتر شده است.

این آمار بوسیله تحلیل داده‌های هواشناسی از ۲۰ ایستگاه فرودگاهی پرجمعیت‌ترین پایتخت‌های دنیا بدست آمده است. در هر دهه تعداد روز‌های بسیار گرم افزایش یافته و در مجموع تعداد این روز‌ها بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

شهر دهلی نو در هند بیشترین تعداد روز‌های بالای ۳۵درجه را داشته است. این شهر در اوایل ماه مه امسال با موجی از گرما روبرو بود. روز‌های بسیار گرم در سئول و بوئنوس آیرس نیز رو به افزایش گذاشته است. در مقابل، پایتخت‌های کشور‌های اروپایی مانند پاریس و لندن به ندرت با چنین روز‌های گرمی مواجه شده‌اند.

پژوهشگران این موسسه محیط‌زیستی تأکید دارند که نتایج پژوهش آن‌ها به طور واضح اثرات گرمایش زمین را نشان می‌دهد. شهر‌های بزرگ باید برای مقابله با گرما تدابیری بیندیشند، به ویژه برای حفاظت از شهروندانی که در شرایط اقتصادی ضعیف‌تر قرار دارند.

منبع: دیدارنیوز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش دما در شهر‌های بزرگ دنیا" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش دما در شهر‌های بزرگ دنیا"، کلیک کنید.