ارایه بیش از 76 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زایران حج از سوی هلال احمر

ارایه بیش از 76 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زایران حج از سوی هلال احمر

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارایه بیش از 76 هزار خدمات بهداشتی و درمانی به زایران خبر داد.

به گزارش آنلاین جو، سید علی مرعشی با اشاره به آمار زایرانی که در سال جاری به سرزمین وحی مشرف شده اند، اظهارکرد: لازم است بدانیم تا بیست وچهارم ذی القعده مجموع زایران ایرانی که در سرزمین وحی حضور دارند، نزدیک به 54 هزار نفر است که حدود 10 هزار نفر از حجاج در مدینه و باقی مانده در مکه مکرمه اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه از آغاز مناسک حج تاکنون بیش از 76 هزار و 500 خدمات بهداشتی و درمانی به زایران حج ارایه شده است، افزود: از این تعداد خدمات ارایه شده، نزدیک به 48 هزار و 500 ویزیت در مجموعه مطب ها، درمانگاه ها و بیمارستان های تخصصی مکه و مدینه برای زایران سرزمین وحی انجام شده است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهارکرد: درحال حاضر 20 بیمار در بیمارستان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مکه بستری و 26 زایر در بیمارستان عربستان سعودی هستند که از این تعداد 14 نفر در اورژانس بوده و 12 بیمار نیز بستری هستند. از این 12 بیمار، تعداد هفت نفر دچار شکستگی های متعدد شدند که شکستگی استخوان ران از جمله مهم ترین این موارد است.

مرعشی با اشاره به اینکه پنج زایر باید عمل جراحی انجام دهند، تصریح کرد: با توجه به کثرت شکستگی ها به زایران توصیه می شود هنگام راه رفتن بسیار مراقب باشند، سطوح داخلی مسجدالحرام و صحن ها، لابی هتل ها پوشیده از سنگ است و به دلیل اینکه نظافت مکرر در مکان های مذکور انجام می شود، امکان وقوع حادثه برای زایران وجود دارد، بنابراین افراد باید مراقبت کنند تا دچار شکستگی استخوان نشوند و برای تردد و استفاده از پله برقی نیز زایران باید دقت لازم را داشته باشند تا مشکلی برای آن ها به وجود نیاید.

وی همچنین با اشاره به احتمال گرمازدگی زیران نیز گفت: نوشیدن آب فراوان، حضور نداشتن در محیط های باز هنگام تابش مستقیم آفتاب و استفاده از چتر در زمان هایی که از نظر شرعی امکان پذیر است، کمک می کند تا زایران دچار گرمازدگی نشوند.

پایان خبر آنلاین جو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارایه بیش از 76 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زایران حج از سوی هلال احمر" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارایه بیش از 76 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زایران حج از سوی هلال احمر"، کلیک کنید.