آمریکا یک هواپیمای بویینگ 747 ونزویلا را مصادره کرد

آمریکا یک هواپیمای بویینگ 747 ونزویلا را مصادره کرد

آمریکا در ادامه سرقت های آشکار به بهانه نقض تحریم های یک جانبه و غیرقانونی اعلام کرد یک هواپیمای بویینگ 747 ونزویلا را مصادره کرده است.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنلاین جو، وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که این هواپیما به فلوریدا رسیده و اسقاط خواهد شد.

به ادعای این خبرگزاری, این هواپیما قبلاً از شرکت هواپیمایی ماهان ایر به شرکت امتراسور، یک شرکت هواپیمایی باربری ونزویل فروخته شده بود.

مقامات آمریکایی ادعا کردند این فروش که بدون مجوز دولت آمریکا انجام شده و قوانین کنترل صادرات را نقض کرده و همچنین به نفع ایران بوده است.

متیو اولسن، دستیار دادستان کل و رییس بخش امنیت ملی این وزارتخانه در بیانیه ای ادعا کرد: وزارت دادگستری متعهد به اطمینان از اجرای کامل قوانین آمریکا و محروم کردن عوامل دولت های متخاصم از انجام اقدامات خرابکارانه که امنیت ملی ما را تهدید می کند, است.

این هواپیما در ژوین 2022 توسط آرژانتین در اقدامی غیرقانونی توقیف شد و مقامات آمریکایی چندین هفته بعد برای ضبط این هواپیما اقدام کردند. به گفته مقامات, آرژانتین روز یکشنبه رسما این هواپیما را به آمریکا واگذار کرد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که این هواپیما اکنون “برای اسقاط آماده خواهد شد”، اما جزییات بیشتری ارایه نکرد.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آمریکا یک هواپیمای بویینگ 747 ونزویلا را مصادره کرد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آمریکا یک هواپیمای بویینگ 747 ونزویلا را مصادره کرد"، کلیک کنید.